جاودانگان همیشگی تاریخ

وبلاگی در مورد شهداء

جاودانگان همیشگی تاریخ

وبلاگی در مورد شهداء

محبوب ترین مطالب

۱۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۱ ثبت شده است

شهید صیادشیرازی نقل می کند:

بعد از عملیات کربلای 4 که شکست سنگینی خوردیم من که خیلی از نظر روحی به هم ریخته بودم با خودم گفتم که بروم محضرآیت الله بهاءالدینی و کسب روحیه کنم و برگردم.

بدون اینکه به کسی چیزی بگویم به راننده ام گفتم که پاشو بریم! گفت کجا؟ تا وقتی که به درب خانه آیت الله بهاءالدینی رسیدیم به او نگفتم کجا می رویم. وقتی در زدم (ساعت 2 شب که حتی وقت نماز شب هم نبود) دیدم ایشان با لباس کاملا آماده در را باز کردند

وقتی رفتم تو دیدم که بساط چایی و میوه هم آماده شده. خیلی تعجب کردم. پرسیدم آقا مهمان دارید؟ ایشان دستش را به طرف من دراز کردند و فرمودند بله مهمان دارم! والحمدالله رسید.

 

 برگرفته از وبلاگ آستان جانان

شهید
۱۵ مرداد ۹۱ ، ۱۸:۱۹ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱ نظر

درخواست امام(ره) برای دفن شهید بابایی به روایت همسرش

 [عباس] گفت: «اگر خدا بخواهد می‌خواهیم برویم خانه‌اش.» بی‌نهایت خوشحال شدم، از اینکه می‌خواهیم جایی برویم که هر مسلمانی آرزوی رفتنش را دارد، از اینکه بعد از ده یازده سال دو نفری یک مسافرت درست و حسابی غیر از مسیر تکراری تهران ـ قزوین که خانه پدرهایمان بود می‌رفتیم. قبلاً برای خودش هم جور شده بود که برود ولی نرفته بود. گفته بود مکۀ من این است که نفتکش‌ها به سلامت از خلیج فارس رد شوند. فرمانده‌ها برنامه‌ریزی کرده بودند که با هم برویم تا راضی شود که بیاید. از خوشحالی در پوست خودم جا نمی‌شدم ولی نمی‌دانم چه چیز بود که به من الهام شده بود. به یکی از همکارانم گفتم: «فکر کنم قرار است یک اتفاقی بیفتد!» گفتم:«فکر کنم وقتی می‌روم و بر‌گردم با صحنه دلخراشی روبه‌رو می‌شوم.» گفت:«همه مسافرهایی که می‌خواهند سفر طولانی بروند، چنین احساسی دارند. در این فکر‌ها نباش.»

شهید
۱۵ مرداد ۹۱ ، ۱۸:۱۸ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱ نظر

شیخ فضل‌الله نوری از جمله روحانیونی بود که در پیروزی نهضت مشروطه نقش مهمی ایفا کرد، اما پس از مشاهده انحراف پدید آمده در این نهضت، اقدام به مخالفت جدی با روشنفکران غرب زده کرد. وی خواستار مشروطه مشروعه بود و مشروطه‌ای را که بنای آن بر ‌پایه قوانین اسلامی کشورهای غربی و الگوبرداری از تمدن و فرهنگ غربی بود را رد می‌کرد.

 

شهید
۱۲ مرداد ۹۱ ، ۱۲:۴۵ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر

نام: علیرضا

نام خانوادگی: موحددانش

سمت: فرمانده لشکر 10سید الشهدا(ع)

تاریخ تولد:‌ 1337 - تهران

تاریخ شهادت: 13/5/1362 – عملیات والفجر2 – منطقه حاج عمران

 

شهید
۱۲ مرداد ۹۱ ، ۱۲:۴۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر

شهید عبدالحسین برونسی از جمله فرماندهانی است که در میان رزمندگان اسلام محبوبیت خاصی داشت. چهره ساده و دلنشین او قلوب همه را فتح کرده بود. به خصوص اینکه علاقه خاصش به حضرت زهرا(س) جذابیتش را دوچندان کرده بود:

 

شهید
۱۲ مرداد ۹۱ ، ۱۲:۴۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

شاید وقتی که در سال 2000 رژیم صهیونیستی مناطق جنوب لبنان را ترک کرد، منتظر فرصتی بود که دوباره آنچه از دست داده بود پس بگیرد. با این حال فکر نمی کرد آنچه را که از دست داده باشد نتواند با هزینه ای هرچند بالاتر از آنچه فکر می کرد بازپس بگیرد.

 

شهید
۰۹ مرداد ۹۱ ، ۱۸:۱۹ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱ نظر

یکی از مهمترین ابزار قدرت حزب الله لبنان که آن را از دیگر گروه های این کشور مجرا می کند و برگ برنده آن در جنگ 33 روزه بود، اطلاعات است. سیدحسن نصرالله در جنگ جنگ 33 روزه علی رغم تمام فشارها و بمباران ها می گفت مثلاً یک ساعت دیگر 5 موشک به فلان منطقه شلیک می کنیم و این کار را می کرد و تا آخرین لحظه جنگ هم این توانایی را داشت. به این نکته در گزارش وینوگراد هم اشاره شده است. آنها علت این وجود این مزیت در حزب الله را شبکه مخابراتی لبنان می دانستند که بعد دولت لبنان، سیا و اسرائیل با هم توافق کردند در دولت تصویب کردند که باید شبکه اطلاعاتی حزب الله از بین برود.

 

شهید
۰۹ مرداد ۹۱ ، ۱۸:۱۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر

موضوع جنگ 33 روزه فارغ از جنگی که رخ داد یک پیروزی بزرگی است که حزب الله بدست آورده، زیرا برای اولین بار جسد در مقابل اسرای زنده تبادل شد و شخصی بنام سمیر قنطارکه 30 سال پیش در یک عملیات فدایی اسیر شد آزاد گشت، این یعنی تحمل ذلت.

 

شهید
۰۹ مرداد ۹۱ ، ۱۸:۱۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر

آنچه در تابستان سال 2006 گذشت، در نخستین مرحله خود آنچه را که آشکار می‌کند این است که اسرائیل نتوانست به اهداف خودش برسد. جنگی که قرار بود تنها چند روز طول بکشد، به جنگی فرسایشی تبدیل شد که 33 روز به درازا انجامید و بعد از 33 روز هم اسرائیل هیچیک از اهداف خودش را برآورده شده ندید. این هیچ معنی‌ای ندارد جز شکست اسرائیل و پیروزی مقاومت. البته این بعد روشن و کوچک قضیه است.

 

شهید
۰۹ مرداد ۹۱ ، ۱۸:۱۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر

تعلق خاطر مسعود ده نمکی به «مجید سوزوکی» تمامی ندارد و او گاه و بیگاه به سراغ این شخصیت رفته و با او حدیث نفس می گوید. این حدیث نفسها که از طریق وبلاگ ده نمکی انتشار می یابند این مزیت را دارند که مخاطب را با شخصیت واقعی خودِ ده نمکی هم آشنا کنند. ده نمکی که به تازگی فیلمبرداری «رسوایی» را پشت سر گذاشته بار دیگر در وبلاگش به بازخوانی خاطراتش با «مجید سوزوکی» پرداخته. متن کامل این خاطره نگاری جدید را در ادامه می خوانید:

 

 

شهید
۰۷ مرداد ۹۱ ، ۱۶:۲۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲ نظر

خون شهدا صدقه جاریه است

حاج حسین یکتا نامی آشنا برای تمامی جوانانی است که حتی برای یک بار پایشان به سرزمین نورانی شلمچه و طلائیه و مشهد شهدای انقلاب اسلامی رسیده است. برای دانستن از سبک زندگی نام آوران دفاع مقدس در جبهه های نبرد حق علیه باطل گفتگوی صورت گرفته با حاج حسین یکتا را منتشر می نماید.

 

شهید
۰۷ مرداد ۹۱ ، ۱۶:۲۲ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر

وقتی جاده های زیبای شمال کشور را طی می کنی همان نزدیکی شهر آستانه اشرفیه روستای قدیمی است به نام "رودپشت" که اگر حالی داشتی سری به خانه محمد رضا پورحسن بزن که زیارتش همان زیارت عشق است. پیشنهاد می کنم آدرس خانه را به همراه داشته باشید چون همسایه نمی دانند محمد رضا جانباز شیمیایی است. یادم است که یکی از اهالی می گفت محمدرضا خیلی سال است که سرفه می کند و بیمار است.

شهید
۰۲ مرداد ۹۱ ، ۱۸:۵۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر

شهید
۰۲ مرداد ۹۱ ، ۱۸:۵۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر

قانون اول: بارالها، اعتراف می‌کنم از اینکه قرآن را نشناختم و به قرآن عمل نکردم. حداقل روزی ده آیه قرآن را باید بخوانم. اگر روزی کوتاهی کردم و به هر دلیلی نتوانستم این ده آیه را بخوانم روز بعد باید حتماً یک جزء کامل بخوانم. (تاریخ اجرا 4 مرداد69)

 

قانون دوم: پروردگارا! اعتراف می‌کنم از اینکه نمازم را بی معنی خواندم و حواسم جای دیگری بود، در نتیجه دچار شک در نماز شدم. حداقل روزی دو رکعت نماز قضا باید بخوانم. اگر روزی به هر دلیلی نتوانستم این دو رکعت نماز را بخوانم، روز بعد باید نماز قضای یک 24 ساعت (17 رکعت) بخوانم. (تاریخ اجرا 11 مرداد 69)

 

قانون سوم: خدایا! اعتراف می‌کنم از اینکه مرگ را فراموش کردم و تعهد کردم مواظب اعمالم باشم ولی نشدم. حداقل هر شب قبل از خواب باید دو رکعت نماز تقرّب بخوانم. اگر به هر دلیلی نتوانستم این دو رکعت را بجا بیاورم روز بعد باید 20 ریال صدقه و 8 رکعت نماز قضا بجا بیاورم. (تاریخ اجرا 26 مرداد 69)

 

قانون چهارم: خدایا! اعتراف می‌کنم از اینکه شب با یاد تو نخوابیدم و بهر نماز شب هم بیدار نشدم. حداقل در هر هفته باید 2شب نماز شب بخوانم و بهتر است شبهای پنجشنبه و شب جمعه باشد. اگر به هر دلیلی نتوانستم شبی را بجا بیاورم باید بجای هر شب 50 ریال صدقه و11 رکعت تمام را بجا بیاورم .(تاریخ اجرا 16 شهریور 69)

 

قانون پنجم: خدایا! اعتراف می‌کنم از اینکه «خدا می‌بیند» را در همه کارهایم دخالت ندادم و برای عزیز کردن خودم کارکردم. حداقل در هر هفته باید دو صبح زیارت عاشورا و صبح جمعه باید سوره الرحمن را بخوانم. اگر به هر دلیلی نتوانستم زیارت عاشورا را بخوانم باید هفته بعد 4 صبح زیارت عاشورا و یک جزء قرآن بخوانم و اگر صبح جمعه‌ای نتوانستم سوره الرحمن بخوانم باید قضای آن را در اولین فرصت به اضافه 2 حزب قرآن بخوانم. (تاریخ اجرا 13 مهر 69)

 

قانون ششم: حداقل باید در آخرین رکوع و در کلیه سجده‌های نمازهای واجب صلوات بفرستم. اگر به هر دلیلی نتوانستم این عمل را انجام دهم، باید به ازای هر صلوات 10 ریال صدقه بدهم و 100 صلوات بفرستم. (تاریخ اجرا 18 آبان 69)

 

قانون هفتم: حداقل باید در هر 24 ساعت 70 بار استغفار کنم. اگر به هر دلیلی نتوانستم این عمل را بجا آورم، در 24 ساعت بعدی باید 300 بار استغفار کنم و باز هم 300 به 600 تبدیل می‌شود.(تاریخ اجرا 30 آذر 69)

 

قانون هشتم: هر کجا که نماز را تمام می‌خوانم باید در هفته 2 روز را روزه بگیرم. بهتر است که دوشنبه و پنج شنبه باشد. اگر به هر دلیلی نتوانستم این عمل را بجا بیاورم، در هفته بعد به ازای 2 روز، 3 روز و به ازای هر روز 100 ریال صدقه باید بپردازم. (تاریخ اجرا 19 بهمن 69)

 

قانون نهم: در هر روز باید 5 مسئله از احکام حضرت امام (ره) را بخوانم. اگر به هر دلیلی نتوانستم این عمل را بجا بیاورم روز بعد باید 15 مسئله بخوانم. (تاریخ اجرا 14 فروردین70)

 

قانون دهم: در هر 24 ساعت باید 5 بار تسبیح حضرت زهرا(س) برای نماز یومیه و 2 بار هم برای نماز قضا بگویم. اگر به هر دلیلی نتوانستم این فریضه الهی را انجام دهم باید به ازای هر یکبار، 3 مرتبه این عمل را تکرار کنم. (تاریخ اجرا 15 خرداد 70)

شهید
۰۲ مرداد ۹۱ ، ۱۸:۰۲ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر