جاودانگان همیشگی تاریخ

وبلاگی در مورد شهداء

جاودانگان همیشگی تاریخ

وبلاگی در مورد شهداء

محبوب ترین مطالب

دژی که طهرانی مقدم خواست منهدمش کند

يكشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۱، ۰۵:۴۱ ب.ظ

محمد اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در مراسم شب خاطره که روز جمعه به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطر شهید حسن طهرانی‌مقدم برگزار شد، گفت:‌ حسن را از سال 62 و عملیات خیبر می‌شناسم. آن روزها دشمن آمده بود که 3 روزه بستان و خوزستان را و سپس 7 روزه ایران را بگیرد و نظام جمهوری اسلامی را از بیخ و بن بکند.

 


کوثری افزود: این جنگ باعث شد بچه‌های حزب‌الله همدیگر را بشناسند. من هم حسن را آنجا پیدا کردم. در خیبر وضعیت طوری بود که فشار روی نیروهای ما سنگین بود، گردان‌هایی از خط جلو رفته بودند و ما نمی‌توانستیم از آنها پشتیبانی کنیم. شهید همت هم در منطقه حضور داشت. چند بار تلاش کردیم اما هر بار عراق ما را پس زد. آن روزها حسن تازه وارد 23 سالگی شده بود آمد و گفت:‌ ناراحت نباشید من می‌روم موشک می‌آورم و دژ عراق را منهدم می‌‌کنم.

بعد از دقایقی دیدیم طهرانی مقدم موشکی را پشت یک تویوتا گذاشته و آورد. آن زمان می‌گفت ما باید بازوی ولایت را قوی کنیم تا نامردها خیال نکنند بازوی ولایت دستش خالی است. این یعنی حاج حسن انسان هدفمندی بود و دقیقاً مسیرش را مشخص کرده بود. موشک را شلیک کرد همه منتظر بودند که دژ منهدم شود اما 4 متر آن طرف‌تر منفجر شد و بچه‌ها زدند زیر خنده و به شوخی گفتند عجب دژی را منهدم کردی! حاج حسن با جدیت گفت: من قطعا موفق خواهم شد و ما دیدیم که تا قبل از شهادتش هم در همین مسیر قدم برداشت.

 این نماینذه مجلس ادامه داد: حاج حسن در فوتبال هم صاحب نظر و عاشق فوتبال بود. وقتی ما در تیم نیروی زمینی سپاه و او در تیم نیروی هوایی بود، با هم مسابقه می‌دادیم. می‌دیدم که ایشان در این مواقع روحیه می‌گیرد و خوشحال است از اینکه بچه‌ها می‌‌آیند فوتبال.

 فرمانده اسبق لشکر 27 محمد رسول الله در پایان اظهار داشت: همه وجود شهید مقدم مانند شهدا برای خدا خالصانه و خاضعانه بود. او صادقانه با خدا معامله کرد و به شهادت رسید. انشاءالله ما هم ادامه‌دهنده راهش باشیم و مانند او عرصه را برای ظهور امام زمان(عج) هموار کنیم.

۹۱/۰۳/۰۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
شهید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی