جاودانگان همیشگی تاریخ

وبلاگی در مورد شهداء

جاودانگان همیشگی تاریخ

وبلاگی در مورد شهداء

محبوب ترین مطالب

ویژه نامه سوم خرداد 5

سه شنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۱، ۰۵:۴۴ ب.ظ

اعتراف یک سرهنگ ارتش عراق به جنایت‌هایشان در خرمشهر:

کودکان را می‌کشتیم تا خمینی‌های دیگری نشوند

دفاع مقدس ابعاد مختلفی داشت که بعد از پایان جنگ تحمیلی به بخش‌هایی از آْن پرداخته شد؛ یکی از بخش‌های ویژه جنگ تحمیلی، خاطرات افسران و سربازان بعثی است که در ایام سی‌امین سالگرد آزادسازی خرمشهر، بخشی از خاطرات سرهنگ «احمد الرمیثی» فرمانده گردان‌های توپخانه در هنگام حمله به جفیر و پادگان حمید، درباره مظلومیت این شهر خونین را در اختیار مخاطبان خبرگزاری فارس قرار می‌دهیم:

ما اهواز و اهالی را مورد هدف قرارداده بودیم، هیچ عکس‌العملی برای ما اهمیت نداشت. فریاد زنان و کودکان در ما این احساس را برمی‌انگیخت که باید به عملیات ادامه داد. این کودکان بزرگ خواهند شد و خمینی‌های دیگری می‌شوند. معتقد بودیم که آنها در انتظار روزی هستند که از ما انتقام بگیرند؛ از این رو، در صدد کشتن آنها و مادرانشان برآمدیم.

پس از تصرف پادگان حمید و اجرای مراسم برافراشتن پرچم عراق، همه نظامیان ایرانی اعدام شدند.

 به خاطر دارم در آن هنگام، سرهنگ عبدالستار المقدادی،‌ افسر استخبارات منطقه جنوب از اسرای ایرانی خواست به [امام] خمینی(ره) ناسزا بگویند، اما آنها نپذیرفتند و به همین خاطر، اعدام شدند. آنها پانزده نفر بودند، پس از اعدام جنازه آنها با لودر در منطقه‌ای نزدیک پادگان حمید دفن شد.

منبع: کتاب «جنایت‌های ما در خرمشهر»

۹۱/۰۳/۰۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
شهید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی