جاودانگان همیشگی تاریخ

وبلاگی در مورد شهداء

جاودانگان همیشگی تاریخ

وبلاگی در مورد شهداء

محبوب ترین مطالب

نیمه پنهان همه

پنجشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۰، ۰۴:۲۳ ب.ظ

کتاب: نیمه ی پنهان ماه 2 (همت به روایت همسر شهید)

نویسنده: حبیبه جعفریان

ناشر: موسسه ی روایت فتح

چاپ ششم: 1381

در کتاب قطور تاریخ فصل جدیدی به نام انقلاب سلامی نوشته شده است. این فصل از جنس بهار است ولی با رنگ سرخ. این فصل، داستان تجدید عهد انسان است در روزهای پایانی تاریخ. فصلی که با جنگ شروع شد.

 


در کتاب قطور تاریخ فصلی نوشته شده است که سخت عاشقانه است. این عشق اولین و آخرین دلیل بر حقیقت است و چشمانی که در دام این هستی سوز افتاده اند، تنها دلیل انسان در برابر آسمانند. داستان عشق ابراهیم و ژیلا هم از همین نوع است.

از وقتی که از برادر همت یک مرد بد اخلاق می دید که شلوار کردی می پوشد و با چشم بسته راه می رود (چون همیشه سرش پایین بود) تا وقتی که... . عادت کرده ایم رابطه های عاشقانه با گل و شعر و لبخند آغاز شود؛ ولی این فصل جدیدی است. فصلی که عشقش هم با دعوا شروع می شود با اخم؛ اما تا قهقهه ی مستانه ی بهشت خدا ادامه دارد.

اما همه اش این نیست. وقتی نمی دانی می ماند یا می رود؟ وقتی نمی دانی می آید یا نه؟ وقتی نمی دانی هست یا نیست؟ و هزار وقتی دیگر وقتی پیش بیاید، در آن لحظه است که اگر ببینیش می گی:"محال است شهید بشی! حاجی کنار علاءالدین نشسته بود و آستین هایش را می کشید پایین. دسته ی نازکی از موهایش که از آب وضو خیس شده بود چسبیده بود به پیشانی اش و به صورتش حالتی بچه گانه می داد. چرا؟ گفت: برای اینکه تو همه کس منی، پدرم، مادرم، برادرم... خدا دلش نمی یاد همه کس آدم رو یکجا ازش بگیره!" اما اتفاق همیشه اتفاق می افتد، وقتی منتظرش نیستی!(1)

نیمه های پنهان ماه داستان عاشق شدن هایی این گونه است. با قالبی جدید و زیبا مثل خود این عاشق شدن ها. هر کدام برای شوهر که از زبان همسرش معرفی می شود. برای یک شهید که همرزمش از او می گوید.

برای یک عاشق که معشوقش از عشقشان می گوید که رابطه ای دیدنی است نه شنیدنی!

(1)       برداشت از اصل کتاب.

۹۰/۱۲/۱۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
شهید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی