جاودانگان همیشگی تاریخ

وبلاگی در مورد شهداء

جاودانگان همیشگی تاریخ

وبلاگی در مورد شهداء

محبوب ترین مطالب

زندگی نامه

يكشنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۰، ۰۸:۱۹ ب.ظ

ویژه نامه شهادت شهید باقری 1

غلامحسین افشردی (حسن باقری) روز 25 اسفند ماه سال 1334 در یکی از محله های قدیمی تهران ــ میدان خراسان ــ به دنیا آمد. آن روز مصادف با سوم شعبان بود؛ به همین خاطر نام او را غلامحسین گذاشتند. او در دو سالگی به همراه پدر و مادرش مسافر کربلا شد .


دبستان را در مدرسه مترجم الدوله گذراند. از سال سوم متوسطه در دبیرستان مروی فعالیت های اجتماعی و علمی خود را آغاز کرد. او به گفت و شنودهای علمی و تحقیقات دینی و فراگیری قرآن و حدیث و درس عربی علاقه نشان می داد .

در سال 1354 و هم زمان با به پایان رساندن دوره متوسطه، رشته دامپروری دانشگاه ارومیه را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد. این موقعیت تازه شکل دیگری به فعالیت های او داد، بطوری که در کلاس و مسجد دانشگاه برای دانشجویان صحبت می کرد. همین رویه او و حتی درگیر شدنش با گارد دانشگاه و پاسخ های مستدل و محکم اش به بعضی از استادانی که مفاهیم دینی را نادیده می گرفتند، باعث شد پس از یک سال و نیم تحصیل او را از دانشگاه اخراج کنند .

غلامحسین افشردی در اسفند ماه 1356 به خدمت سربازی اعزام شد . در این محیط نظامی نیز دست روی دست نگذاشت ورابطه عاطفی وارشادی با سربازان و درجه داران برقرارکرد. هم زمان با شروع زمزمه های انقلاب، پادگان را ترک کرد و به امواج خروشان ملت ایران پیوست؛ در درگیری های خیابانی و تظاهر اتفعال بود و در روزهای پایانی سقوط سلطنت پهلوی دوم در تسخیر پادگان ها شجاعت های زیادی از خود نشان داد. پس از پیروزی انقلاب به اعضای تحریریه روزنامه جمهوری اسلامی پیوست و همزمان موفق شد در رشته حقوق قضایی به دانشگاه تهران راه یابد.

جنگ عراق با ایران صفحه های تازه ای درزندگی سراسر پرتلاش او گشود. استعداد فوق العاده در تدبیرهای نظامی و سازمان دهی نیروهای رزم سپاه و همچنین به وجود آوردن واحد اطلاعات و عملیات کارآمد در بدنه سپاه خیلی زود از او چهره متفکر و درخشان در عرصه طراحی های نظامی و عملیات ساخت .

غلامحسین افشردی (حسن باقری) روز شنبه 9/11/61 هنگام شناسایی مواضع عراق با انفجارخمپاره ای به شهادت رسید از این سردار نامی دختری به نام «نرگس» به یادگار مانده است.

۹۰/۱۱/۰۹ موافقین ۱ مخالفین ۰
شهید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی